Aarhus Universitets segl

Publikationer

På denne side kan du finde en oversigt med publikationer der er udgivet af NCS's netværk af forskere.

Empirisk skole- og dagtilbudsforskning - Rapport serie fra NCS

2020 -2022


Empirisk skole- og dagtilbudsforskning NCS #8 2022
Viden om læreruddannelsen
Jens Rasmussen


Empirisk skole- og dagtilbudsforskning NCS #7 2020
Nødundervisning under coronakrisen - Et elev- og forældreperspektiv
Lars Qvortrup, Karen Wistoft, Rune Lomholt, Jacob Christensen og Ane Qvortrup

2019


Empirisk skole- og dagtilbudsforskning NCS #3 2019
Styrk kvaliteten af dagtilbud i Danmark
Lars Qvortrup

Empirisk skole- og dagtilbudsforskning NCS #4 2019
Folkeskolen efter reformen. Hvad siger følgeforskningen?
Mathias Merrild Roerup Thorborg Lars Qvortrup og Jens Rasmussen

Empirisk skole- og dagtilbudsforskning NCS #5 2019
Forældres skolevalg. En analyse af rationaler og strategier for forældres valg af skole i Danmark
Ida Gran Andersen Bent Sortkær, Johanne Grøndal Glavind og Julie Overgaard Sørensen

Empirisk skole- og dagtilbudsforskning NCS #6 2019
Lær for livet - De deltagende børn og deres trivselsmæssige udvikling
Søren Langager, André Torre, Christian Christrup Kjeldsen og Anna Kathrine Frørup

2017


Empirisk skole- og dagtilbudsforskning NCS #1 2017
Portræt af elever med særlige behov
Niels Egelund, Thomas Nordahl, Ole Hansen, Pia Guttorm Andersen og Lars Qvortrup


Empirisk skole- og dagtilbudsforskning NCS #2
Fagligt lavt præsterende elever: Hvem får støtte?
Niels Egelund, Thomas Nordahl, Ole Hansen, Pia Guttorm Andersen og Lars Qvortrup


 

Publikationer fra Pure

Sortér efter: Dato | Forfatter | Titel

Oversatte IEA Policy Briefs

IEA Compass Brief 7 - dk

IEA Compass Brief 8 dk - med dansk efterskrift af Lektor Emeritus Jan Mejding

IEA Compass Brief 16