Denne side indeholder en liste over publikationer, der er knyttet til NCS.
NCS er den danske partner i flere internationale komparative undersøgelser, som gennemføres i regi af forskningsorganisationen International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA). Der er tilknyttet en bogserie med hovedresultater, som udgives af DPU – Danmarks institut for Pædagogik og Uddannelse i samarbejde med Aarhus Universitetsforlag. Alle udgivelser kan downloades gratis herunder eller via forlagets hjemmeside, hvor fysiske eksemplarer af bøgerne også kan købes: https://unipress.dk/bogserier/iea-studier/
Empirisk skole- og dagtilbudsforskning NCS #8 2022
Viden om læreruddannelsen
Jens Rasmussen
Empirisk skole- og dagtilbudsforskning NCS #7 2020
Nødundervisning under coronakrisen - Et elev- og forældreperspektiv
Lars Qvortrup, Karen Wistoft, Rune Lomholt, Jacob Christensen og Ane Qvortrup
Empirisk skole- og dagtilbudsforskning NCS #3 2019
Styrk kvaliteten af dagtilbud i Danmark
Lars Qvortrup
Empirisk skole- og dagtilbudsforskning NCS #4 2019
Folkeskolen efter reformen. Hvad siger følgeforskningen?
Mathias Merrild Roerup Thorborg Lars Qvortrup og Jens Rasmussen
Empirisk skole- og dagtilbudsforskning NCS #5 2019
Forældres skolevalg. En analyse af rationaler og strategier for forældres valg af skole i Danmark
Ida Gran Andersen Bent Sortkær, Johanne Grøndal Glavind og Julie Overgaard Sørensen
Empirisk skole- og dagtilbudsforskning NCS #6 2019
Lær for livet - De deltagende børn og deres trivselsmæssige udvikling
Søren Langager, André Torre, Christian Christrup Kjeldsen og Anna Kathrine Frørup
Empirisk skole- og dagtilbudsforskning NCS #1 2017
Portræt af elever med særlige behov
Niels Egelund, Thomas Nordahl, Ole Hansen, Pia Guttorm Andersen og Lars Qvortrup
Empirisk skole- og dagtilbudsforskning NCS #2
Fagligt lavt præsterende elever: Hvem får støtte?
Niels Egelund, Thomas Nordahl, Ole Hansen, Pia Guttorm Andersen og Lars Qvortrup