UDSKUDT - NY DATO OPLYSES SENERE - NCS/DPU og Akademi for pædagogiske test og evaluering inviterer til seminar tirsdag den 14. april kl. 16-18, Campus Emdrup
18.02.2020 |
Dato | tir 14 apr |
Tid | 16:00 — 18:00 |
Sted | DPU, Tuborgvej 164, 2400 København NV, Bygning A, Lokale 220 Festsalen |
Det er på ingen måde nyt, at der på daginstitutionsområdet diskuteres kvalitetsforståelser og kvalitetsmålinger.
I halen på Kvalitetsreformen fra 2007 er disse diskussioner med årene blevet stadig mere intensiveret. Seneste bud er EVA rapporten ’Læringsmiljø i kommunale børnehaver’ som ønsker at sætte fokus på kvaliteten af det pædagogiske læringsmiljø i 88 danske daginstitutioner ved hjælp af observationsredskabet Early Childhood Environment Rating Scale, Third Edition (ECERS-3).
Undersøgelsen har fået debatten til at blusse op, fordi kritikere bl.a. finder, at ECERS-3 som måleinstrument er behæftet med de samme udfordringer som alle andre måleinstrumenter og styringsredskaber, der forsøger at få et objektiverende greb om menneskelig social praksis.
16.00-16.10
Velkomst
v/Lone Svinth, Lektor, PhD. og Vicecenterleder for NCS/dagtilbud
16.10-16.50
I maskinrummet på ECERS-3
v/Torben Næsby, Lektor, PhD, UCN
16.50-17.00
Pause
17.00-17.40
Problemer med ECERS-3 – kontrolformer og quick-fixes
v/ Jan Thorhauge Frederiksen, Lektor og ph.d., KU
17.40-18.00
Diskussion og afrunding
v/Christian Christrup Kjeldsen, Lektor, dr.phil. Centerleder NCS
Målgruppe: Forskere, undervisere, studerende, kommuner, konsulenter, politikere, pædagoger, organisationer
Dato: 14. april 2020, 16.00-18.00
Sted: DPU, Tuborgvej 164, 2400 København NV, Bygning A, Lokale 220 Festsalen
Pris: Seminaret er gratis, men tilmelding er nødvendig af hensyn til forplejningen
Deadline for tilmelding: 10. april 2020