Orienta4VET

Projektet Orienta4VET har som mål at fremme adgangen til erhvervsuddannelse (Vocational Education and Training (VET)) og bidrage til at støtte elever i at fuldføre uddannelse. Projektet fokuserer på tre hovedprioriteter inden for KA220-VET-programmet: 1) at øge synligheden og attraktiviteten af VET, 2) at udvide mulighederne for adgang til VET, og 3) at fremme innovation inden for VET. Disse prioriteter oversættes til tre konkrete mål i Orienta4VET-projektet:

1. Identificere og analysere udfordringerne og samfundsindvirkningen af VET for at øge synligheden og anerkendelsen af VET som en uddannelsesmulighed.

2. Udforske alternative veje for adgang til VET og undersøge deres levedygtighed for at skabe mere diversificerede muligheder.

3. Implementere effektive vejlednings- og tutorstrategier i VET og evaluere deres indvirkning på elevernes præstation.

Desuden er kapacitetsopbygning af VET-uddannelsesaktører inden for vejledningsprocesser og orienteringsstrategier en central del af projektet for at fremme innovation og forbedring inden for VET.