Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Aktuelt

Nyheder

07.05.2018 |

Omtale af rapport fra Program for Læringsledelse

videnskab.dk bringer artikel om ny rapport fra Program fra Læringsledelse

10.01.2018 |

Exploring School Culture

Nyt forskningsprojekt under NCS, der undersøger betydningen af skolekultur på social- og kønsulighed mellem elever.

04.10.2017 |

Computerspil skal klæde elever på til fremtiden

40 danske skoler får nu mulighed for at deltage i et forskningsprojekt, der sætter fokus på at øge elevernes motivation og styrke deres kompetencer ved at inddrage spilredskaber som Minecraft eller Scratch i undervisningen. Innovationsfonden investerer 9,8 mio. kr. i projektet, som har et samlet budget på 16,7 mio. kr.

22.06.2017 |

Hver femte skoleelev får støttende undervisning og trives dårligt

En ny rapport fra NCS ved DPU, Aarhus Universitet viser, at ca. hver femte elev har udfordringer i forbindelse med deres skolegang og modtager støttende undervisning. Alligevel har mange elever stadig store vanskeligheder – fagligt og socialt.

08.05.2017 |

Nyt Policy Brief fra IEA (nr. 14)

Howie, S., & Chamberlain, M. (2017, May). Reading performance in post-colonial contexts and the effect ofinstruction in a second language Reading performance in post-colonial contexts and the effect of instruction in a second language (Policy Brief No. 14). Amsterdam, The Netherlands: IEA.

Viser resultater 31 til 35 ud af 45

Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Næste