Effektivitetsvurderinger - meget mere komplicerede end man normalt tror

Professor Tone Kvernbekk er oplægsholder på dette første seminar i Nationalt Center for Skoleforsknings seminarrække om ”School Effectiveness”.

Oplysninger om arrangementet

Fredag 31. marts 2017,  kl. 13:00 - 15:00

Sted

Lokale 130, bygning A, DPU, Aarhus Universitet, Tuborgvej 164, 2400 København NV

Hensigten med seminarerne er at studere og diskutere den tradition inden for uddannelsesvidenskab, der går under navnet "School Effectiveness", og som ønsker at analysere forholdet mellem pædagogiske indsatser og børns og elevers læring, trivsel og udvikling.

Emnet for det første seminar er effektivitetsvurderinger, med disse to temaer:

• Hvad man skal se efter, når man skal vurdere effektiviteten af en indsats (en metode, e.l.)?
  • Hvilke slags faktorer indgår i realiteten i det man kalder et "resultat" (læring, præstation, e.l.)?

Efter Tone Kvernbekks oplæg gennemfører vi en fri drøftelse af de to temaer.

Tone Kvernbekk er professor ved Institutt for Pedagogikk, Universitetet i Oslo, og hun har bl.a. skrevet bogen ”Evidence-based Practice in Education” (London, Routledge 2016).

Deltagelse er gratis, men kræver tilmelding.

Tilmeldingsfrist: 30. marts 2017

Tilmeld dig her