Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Aktuelt

Nyheder

26.10.2020 |

DPU/NCS er vært for den kommende internationale Food Studies konference i oktober 2021

Konferencens titel er: ”Making sense from taste: quality, context and community”

09.09.2020 |

International undersøgelse skal kortlægge, hvad corona har betydet for skolen

Ny stor international undersøgelse skal sammenligne, hvordan undervisningen og læringen i skolen er blevet påvirket af coronapandemien i forskellige lande, og hvordan de foranstaltninger, der er indført, har bidraget til håndtering af udfordringerne.

10.06.2020 |

Samfo projektet

Nye samarbejds- og organiseringsformer i folkeskolen

04.05.2020 |

Oversigt over formidling i forbindelse med Corona

Her kan du finde en liste med links over medieindlæg i forbindelse med Corona-krisen

28.04.2020 |

4 forskere: Det ved vi om nødundervisning under coronakrisen

En forskergruppe fra Aarhus og Syddansk Universitet med professor Lars Qvortrup i spidsen har undersøgt elevernes læring, trivsel og sociale relationer under karantænen. Skolelukningen går ud over elevernes sociale trivsel, og en femtedel føler sig ensomme, viser nogle af de vigtigste resultater.

Viser resultater 1 til 5 ud af 47

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Næste

Arrangementer

tir 08 dec
14:00-17:00 | Online via Zoom
Systemteoriens aktuelle position i dansk uddannelsesforskning
Der afholdes to webinarer med hensigten, at invitere til debat om systemteoriens aktuelle position i dansk uddannelsesforskning. På webinarerne præsenterer fremtrædende systemteoretikere og uddannelsesforskere deres forståelser af muligheder og begrænsninger, når Luhmanns systemteori gøres til afsættet for empirisk uddannelsesforskning.
tor 10 dec
15:00-17:30 | DPU, Tuborgvej 164, 2400 København NV, Bygning D, Lokale 118 samt online via zoom
AI and Future Ethical and Societal Dilemmas
Talks by Professor Virginia Dignum (Responsible AI: from principles to action) and Professor Frank Dignum (Real AI is social AI). Mixed seminar with both physical and online participation.