Nyheder

Nyheder

30.05.2018 |

Trivselsmålinger må ikke banaliseres til at være en vaccine mod mistrivsel

Debatindlæg på skoleliv.dk af Lars Qvortrup, Nationalt Center for Skoleforskning

07.05.2018 |

Omtale af rapport fra Program for Læringsledelse

videnskab.dk bringer artikel om ny rapport fra Program fra Læringsledelse

10.01.2018 |

Exploring School Culture

Nyt forskningsprojekt under NCS, der undersøger betydningen af skolekultur på social- og kønsulighed mellem elever.

04.10.2017 |

Computerspil skal klæde elever på til fremtiden

40 danske skoler får nu mulighed for at deltage i et forskningsprojekt, der sætter fokus på at øge elevernes motivation og styrke deres kompetencer ved at inddrage spilredskaber som Minecraft eller Sc

22.06.2017 |

Hver femte skoleelev får støttende undervisning og trives dårligt

En ny rapport fra NCS ved DPU, Aarhus Universitet viser, at ca. hver femte elev har udfordringer i forbindelse med deres skolegang og modtager støttende undervisning. Alligevel har mange elever stadig

08.05.2017 |

Nyt Policy Brief fra IEA (nr. 14)

Howie, S., & Chamberlain, M. (2017, May). Reading performance in post-colonial contexts and the effect ofinstruction in a second language Reading performance in post-colonial contexts and the effe

18.04.2017 |

Nyt udviklingsprojekt sætter fokus på læring og trivsel for de mindste

Et nyt forsknings- og udviklingsprojekt skal styrke samspillet mellem forskning og praksis i dagtilbud og skabe ny viden om indsatser, der understøtter børns trivsel, udvikling og læring.

20.03.2017 |

Nyt Policy Brief fra IEA (nr. 13)

Ændringer i uddannelsespolitikker og -kulturer er ikke drevet frem af ”megatrends” i pædagogisk forskning og politik, viser en ny analyse fra IEA. Forandringerne er i højere grad lokalt forankrede.

03.02.2017 |

Konference om professionel kapital

I januar var Program for Læringsledelse og Dafolo værter for en konference om professionel kapital, hvor professor Andy Hargreaves var hovedtaler. 500 skoleledere deltog.

31.01.2017 |

Projekt Sangglad - virker det?

Hvad er effekten af sanginstitutioner? Synger børn mere, styrker det deres sociale kompetencer og deres trivsel? Bliver de gladere af at synge? Det vil NCS undersøge i et evalueringsprojekt.

Viser resultater 1 til 10 ud af 16

1 2 Næste