Nyheder

Nyheder

04.10.2017 |

Computerspil skal klæde elever på til fremtiden

40 danske skoler får nu mulighed for at deltage i et forskningsprojekt, der sætter fokus på at øge elevernes motivation og styrke deres kompetencer ved at inddrage spilredskaber som Minecraft eller Sc

22.06.2017 |

Hver femte skoleelev får støttende undervisning og trives dårligt

En ny rapport fra NCS ved DPU, Aarhus Universitet viser, at ca. hver femte elev har udfordringer i forbindelse med deres skolegang og modtager støttende undervisning. Alligevel har mange elever stadig

08.05.2017 |

Nyt Policy Brief fra IEA (nr. 14)

Howie, S., & Chamberlain, M. (2017, May). Reading performance in post-colonial contexts and the effect ofinstruction in a second language Reading performance in post-colonial contexts and the effe

18.04.2017 |

Nyt udviklingsprojekt sætter fokus på læring og trivsel for de mindste

Et nyt forsknings- og udviklingsprojekt skal styrke samspillet mellem forskning og praksis i dagtilbud og skabe ny viden om indsatser, der understøtter børns trivsel, udvikling og læring.

20.03.2017 |

Nyt Policy Brief fra IEA (nr. 13)

Ændringer i uddannelsespolitikker og -kulturer er ikke drevet frem af ”megatrends” i pædagogisk forskning og politik, viser en ny analyse fra IEA. Forandringerne er i højere grad lokalt forankrede.

03.02.2017 |

Konference om professionel kapital

I januar var Program for Læringsledelse og Dafolo værter for en konference om professionel kapital, hvor professor Andy Hargreaves var hovedtaler. 500 skoleledere deltog.

31.01.2017 |

Projekt Sangglad - virker det?

Hvad er effekten af sanginstitutioner? Synger børn mere, styrker det deres sociale kompetencer og deres trivsel? Bliver de gladere af at synge? Det vil NCS undersøge i et evalueringsprojekt.

29.11.2016 |

Danske 4. klasseelever er bedre end gennemsnittet til matematik og natur/teknologi

En ny undersøgelse af 4. klasseelevers præstationer i fagene matematik og natur/teknologi viser, at danske elever klarer sig godt internationalt set, og at vi i Danmark har mange elever, der er meget

07.11.2016 |

10. klassecentre fungerer bedre end 10. klasser på skolerne

10. klassecentre fungerer bedre end 10. klasser på skolerne og styrker blandt andet elevernes mulighed for at gennemføre en ungdomsuddannelse. Det viser en undersøgelse, som Nationalt Center for Skole

01.09.2016 |

Store udsving i kvaliteten i danske børnehaver

Der kan være stor forskel på den pædagogiske kvalitet i vores dagtilbud. Og når kvaliteten ligger i den lave ende, går det især ud over drenge, minoritetssprogede børn og børn med lav social status, v

Viser resultater 1 til 10 ud af 13

1 2 Næste