Nyheder

Nyheder

08.05.2017 |

Nyt Policy Brief fra IEA (nr. 14)

Howie, S., & Chamberlain, M. (2017, May). Reading performance in post-colonial contexts and the effect ofinstruction in a second language Reading performance in post-colonial contexts and the effe

18.04.2017 |

Nyt udviklingsprojekt sætter fokus på læring og trivsel for de mindste

Et nyt forsknings- og udviklingsprojekt skal styrke samspillet mellem forskning og praksis i dagtilbud og skabe ny viden om indsatser, der understøtter børns trivsel, udvikling og læring.

20.03.2017 |

Nyt Policy Brief fra IEA (nr. 13)

Ændringer i uddannelsespolitikker og -kulturer er ikke drevet frem af ”megatrends” i pædagogisk forskning og politik, viser en ny analyse fra IEA. Forandringerne er i højere grad lokalt forankrede.

03.02.2017 |

Konference om professionel kapital

I januar var Program for Læringsledelse og Dafolo værter for en konference om professionel kapital, hvor professor Andy Hargreaves var hovedtaler. 500 skoleledere deltog.

31.01.2017 |

Projekt Sangglad - virker det?

Hvad er effekten af sanginstitutioner? Synger børn mere, styrker det deres sociale kompetencer og deres trivsel? Bliver de gladere af at synge? Det vil NCS undersøge i et evalueringsprojekt.

29.11.2016 |

Danske 4. klasseelever er bedre end gennemsnittet til matematik og natur/teknologi

En ny undersøgelse af 4. klasseelevers præstationer i fagene matematik og natur/teknologi viser, at danske elever klarer sig godt internationalt set, og at vi i Danmark har mange elever, der er meget

07.11.2016 |

10. klassecentre fungerer bedre end 10. klasser på skolerne

10. klassecentre fungerer bedre end 10. klasser på skolerne og styrker blandt andet elevernes mulighed for at gennemføre en ungdomsuddannelse. Det viser en undersøgelse, som Nationalt Center for Skole

01.09.2016 |

Store udsving i kvaliteten i danske børnehaver

Der kan være stor forskel på den pædagogiske kvalitet i vores dagtilbud. Og når kvaliteten ligger i den lave ende, går det især ud over drenge, minoritetssprogede børn og børn med lav social status, v

19.08.2016 |

Kræfterne samles for at styrke dansk forskning i dagtilbud og skole

Med Nationalt Center for Skoleforskning skal der bygges bro mellem DPU, AU og VIA UC. Samtidig skal samarbejdet styrkes med de lærere, pædagoger og ledere, der arbejder med børns læring i praksis. Det

09.06.2016 |

Professor Lars Qvortrup bliver leder af Nationalt Center for Skoleforskning

DPU, Aarhus Universitet slår 1. august 2016 døren op for Nationalt Center for Skoleforskning. Professor Lars Qvortrup tiltræder samtidig stillingen som leder af centeret, der skal stå for at samle dan

Viser resultater 1 til 10 ud af 11

1 2 Næste