Aktuelt

Nyheder

31.01.2017 |

Projekt Sangglad - virker det?

Hvad er effekten af sanginstitutioner? Synger børn mere, styrker det deres sociale kompetencer og deres trivsel? Bliver de gladere af at synge? Det vil NCS undersøge i et evalueringsprojekt.

29.11.2016 |

Danske 4. klasseelever er bedre end gennemsnittet til matematik og natur/teknologi

En ny undersøgelse af 4. klasseelevers præstationer i fagene matematik og natur/teknologi viser, at danske elever klarer sig godt internationalt set, og at vi i Danmark har mange elever, der er meget dygtige til matematik. Men den negative sociale arv er fortsat stærk, og lærerne oplever mere støj og flere forstyrrelser i undervisningen.

07.11.2016 |

10. klassecentre fungerer bedre end 10. klasser på skolerne

10. klassecentre fungerer bedre end 10. klasser på skolerne og styrker blandt andet elevernes mulighed for at gennemføre en ungdomsuddannelse. Det viser en undersøgelse, som Nationalt Center for Skoleforskning (NCS), DPU, Aarhus Universitet, har gennemført sammen med Program For Læringsledelse (PFL), Aalborg Universitet.

01.09.2016 |

Store udsving i kvaliteten i danske børnehaver

Der kan være stor forskel på den pædagogiske kvalitet i vores dagtilbud. Og når kvaliteten ligger i den lave ende, går det især ud over drenge, minoritetssprogede børn og børn med lav social status, viser en ny rapport fra Nationalt Center for Skoleforskning.

19.08.2016 |

Kræfterne samles for at styrke dansk forskning i dagtilbud og skole

Med Nationalt Center for Skoleforskning skal der bygges bro mellem DPU, AU og VIA UC. Samtidig skal samarbejdet styrkes med de lærere, pædagoger og ledere, der arbejder med børns læring i praksis. Det er nogle af ambitionerne for centeret, der åbnede 18. august 2016.

Viser resultater 6 til 10 ud af 12

Forrige 1 2 3 Næste