Aktuelt

Nyheder

20.03.2017 |

Nyt Policy Brief fra IEA (nr. 13)

Ændringer i uddannelsespolitikker og -kulturer er ikke drevet frem af ”megatrends” i pædagogisk forskning og politik, viser en ny analyse fra IEA. Forandringerne er i højere grad lokalt forankrede.

03.02.2017 |

Konference om professionel kapital

I januar var Program for Læringsledelse og Dafolo værter for en konference om professionel kapital, hvor professor Andy Hargreaves var hovedtaler. 500 skoleledere deltog.

31.01.2017 |

Projekt Sangglad - virker det?

Hvad er effekten af sanginstitutioner? Synger børn mere, styrker det deres sociale kompetencer og deres trivsel? Bliver de gladere af at synge? Det vil NCS undersøge i et evalueringsprojekt.

29.11.2016 |

Danske 4. klasseelever er bedre end gennemsnittet til matematik og natur/teknologi

En ny undersøgelse af 4. klasseelevers præstationer i fagene matematik og natur/teknologi viser, at danske elever klarer sig godt internationalt set, og at vi i Danmark har mange elever, der er meget dygtige til matematik. Men den negative sociale arv er fortsat stærk, og lærerne oplever mere støj og flere forstyrrelser i undervisningen.

07.11.2016 |

10. klassecentre fungerer bedre end 10. klasser på skolerne

10. klassecentre fungerer bedre end 10. klasser på skolerne og styrker blandt andet elevernes mulighed for at gennemføre en ungdomsuddannelse. Det viser en undersøgelse, som Nationalt Center for Skoleforskning (NCS), DPU, Aarhus Universitet, har gennemført sammen med Program For Læringsledelse (PFL), Aalborg Universitet.

Viser resultater 6 til 10 ud af 14

Forrige 1 2 3 Næste