Aktuelt

Nyheder

10.01.2018 |

Exploring School Culture

Nyt forskningsprojekt under NCS, der undersøger betydningen af skolekultur på social- og kønsulighed mellem elever.

04.10.2017 |

Computerspil skal klæde elever på til fremtiden

40 danske skoler får nu mulighed for at deltage i et forskningsprojekt, der sætter fokus på at øge elevernes motivation og styrke deres kompetencer ved at inddrage spilredskaber som Minecraft eller Scratch i undervisningen. Innovationsfonden investerer 9,8 mio. kr. i projektet, som har et samlet budget på 16,7 mio. kr.

22.06.2017 |

Hver femte skoleelev får støttende undervisning og trives dårligt

En ny rapport fra NCS ved DPU, Aarhus Universitet viser, at ca. hver femte elev har udfordringer i forbindelse med deres skolegang og modtager støttende undervisning. Alligevel har mange elever stadig store vanskeligheder – fagligt og socialt.

08.05.2017 |

Nyt Policy Brief fra IEA (nr. 14)

Howie, S., & Chamberlain, M. (2017, May). Reading performance in post-colonial contexts and the effect ofinstruction in a second language Reading performance in post-colonial contexts and the effect of instruction in a second language (Policy Brief No. 14). Amsterdam, The Netherlands: IEA.

18.04.2017 |

Nyt udviklingsprojekt sætter fokus på læring og trivsel for de mindste

Et nyt forsknings- og udviklingsprojekt skal styrke samspillet mellem forskning og praksis i dagtilbud og skabe ny viden om indsatser, der understøtter børns trivsel, udvikling og læring.

Viser resultater 1 til 5 ud af 14

1 2 3 Næste

Arrangementer

ons 11 apr
10:00-16:00 | DPU, Aarhus Universitet, Campus Emdrup, Tuborgvej 164, 2400 København NV.
Årlig konference i Nationalt Center for Skoleforskning
Kvalitet, læring og trivsel i skole og dagtilbud. Med de seneste 10 års øgede politiske og forskningsmæssige fokus på betydningen af høj kvalitet i skole og dagtilbud følger et stigende behov for at diskutere og undersøge hvad kvalitet er, hvordan vi undersøger betydningen af den og - ikke mindst - hvordan den skabes og understøttes konkret i pædagogisk og didaktisk praksis.